niedziela, 13 maja 2012

Warszawa nocą

Warszawa uchwyconą nocą ze sporej wysokości - z położonego na Pradze wysokiego wieżowca. Nie zawsze trafia się taka okazja i warto ją wykorzystać. Dlatego gdy nadarzyła się sposobność, spakowałem aparat i statyw aby zrobić kilka zdjęć miasta nocą z takiej wysokości. 


Przeprowadzka do nowego miejsca, z mieszkania położonego na wysokim piętrze w wysokim budynku, jest okazją do zrobienia pamiątkowych zdjęć z balkonu. Także zdjęć nocnych. Choć to był rok 2006 i epoka nie tak dobrego do zdjęć nocnych jak dzisiejsze aparaty Nikona D200, to jednak dysponowałem już wtedy świetnym statywem (Manfrotto 190 Pro B) dzięki któremu mogłem łatwo ustawić tę dość ciężką lustrzankę. Pozwoliło mi to polować także na ciekawsze detale, które przy zastosowaniu dużych ogniskowych (300 mm) wyszłyby na pewno nieostre przy robieniu zdjęć z ręki lub niepewnego podparcia. Ta kula neonu przy tym czasie naświetlania (1,6 sekundy) wygląda nieomal jak lądujące na dachu UFO ;-)

Panorama miasta to nie tylko widok w oddali, ale także ogarnięcie obiektywem bliższego, położonego niżej otoczenia. Podwórka i blisko położone kamienice mogą być równie ciekawym obiektem zdjęć. A może nawet trochę ciekawszym, bo na pocztówkowych zdjęciach takich motywów się nie spotyka ;-)


Moje zamiłowanie do uwieczniania detali albo mniej popularnych miejsc sprawiło, że sfotografowałem także bramę wjazdową do kamienicy. 


Pora także na nieco inne ujęcie panoramy miasta, z innym niż na pierwszym zdjęciu czasem naświetlania. Tym razem wyszło bardziej rozjaśnione. Poza tym ściana budynku na pierwszym planie dodatkowo sprawia, że zdjęcie traci tajemniczą głębię jaką ma pierwsza fotografia. Ma jednak wartość dokumentacyjną, gdyż wyłania z mroku więcej szczegółów ;-)

Brak komentarzy: