wtorek, 31 maja 2011

Spacer - detale przyrodnicze

Ten opał jest faktycznie "na grzyba". Muchomorek wart był uwiecznienia, nie tylko ze względu na swoje piękno, ale także na miejsce w którym wyrósł. Wydaje się jakby podpierał zgromadzone za nim drewno.

Nikon D200
Na ten motyw natrafiłem w czasie wyjazdu służbowego - byłem tam organizatorem imprezy dla klienta i także robiłem jej dokumentację fotograficzną. W przerwie pracy zwiedziłem okolicę. Pamiętam nawet, że byłem tam na leśnej ambonie i rozwaliłem skórę na głowie, bo uderzyłem w kant dachu w czasie wchodzenia na nią ;-)

Grzyby i kwiaty są szczególnie wdzięcznymi detalami natury, na które natrafiamy podczas naszych spacerów. Ich kształty i kolory same w sobie są ciekawym przedmiotem zdjęć. Czasem sama kompozycja tych małych cudów natury jest dodatkowym atutem wykonywanej fotografii.


Przedstawione dziś zdjęcie zostało wykonane przy okazji wyjazdu służbowego. Warto wykorzystać wolny czas jaki możemy mieć w czasie takiego wyjazdu, na penetrację okolicy. Bywa, że znajdujemy naprawdę ciekawe motywy do zdjęć.

Udane zdjęcia kwiatów, grzybów, liści (zarówno tych żywych jak i zasuszonych) mogą być robione nawet w niewielkim leśnym zagajniku, albo skwerku. Dlatego zawsze warto zwracać uwagę na przyrodnicze otoczenie.

Brak komentarzy: