środa, 28 września 2011

Nocne lato - w okularach...

Wreszcie doczekałem się pomocy - a znalezienie okularów podczas nurkowania w masce potrwało kilka minut. Prąd szczęśliwie zniósł je kawałek dalej i dzięki temu nie rozdeptałem ich wychodząc z wody. Mogłem zabrać się za wykonywanie zdjęć, choć nie do końca suchy wolałem dość szybko zwinąć plan zdjęciowy.

Nikon D700
O ile latarki o dużej mocy, które posiadałem, nadawały się do oświetlenia bardziej szerokiego planu, o tyle podwodne latarki nurkowe (o sile 70-110 lumenów) pod wodą działały jako światło punktowe. Dzięki temu można było nimi podświetlić detale na dnie, lub fragment dna jako tło dla detalu fotografowanego na powierzchni wody. W warunkach lądowych takie latarki mogą służyć jako doświetlające źródło światła, oczywiście bardziej rozproszonego niż pod wodą.

Brak komentarzy: