piątek, 22 kwietnia 2011

Lepszy aparat :-)

Wczoraj kupiłem za niewiele ponad 20 złotych profesjonalną wersję programu do obsługi aparatu w mojej Nokii N900. Program nazywa się wymownie "A Better Camera" i pozwala na wykonywanie lepszych zdjęć, szczególnie w słabszych warunkach oświetleniowych. Ma też znacznie więcej ustawień niż oryginalny program dostarczony z systemem Maemo. Można na przykład zmieniać balans bieli, wyłączać flash, zmieniać post-obróbkę zdjęcia (saturacja, kontrast) i tym podobne.

Od aparatu wbudowanego w telefon nie oczekuję cudów - nie ta optyka i możliwości, w porównaniu choćby do najprostszego kompaktu. Ale jeśli można ulepszyć tą "zabawkę" - to czemu nie? Czasem aparat komórkowy to jedyna kamera jaką dysponujemy.

Zrobiłem mały test ad hoc - zdjęcie motywu świątecznego na oświetlonym rozproszonym światłem parapecie. Nie ma więc mowy o bezpośrednim, spalającym obraz słońcu. Warunki dla fotografii bardzo korzystne. Jedno zdjęcie wykonałem wbudowanym programem do obsługi aparatu, drugie - programem zakupionym. Porównajmy rezultaty:

Zdjęcie wykonane programem wbudowanym (Nokia N900)
Ten sam motyw wykonany z programu komercyjnego (Nokia N900)
Warto było zapłacić (tyle co za zestaw w MacDonaldzie) - zwróci się, gdy moja Nokia będzie jedynym dostępnym pod ręką aparatem i gdy będę potrzebował wykonać nim zdjęcie możliwie jak najlepszej jakości ;-)

Brak komentarzy: