niedziela, 12 sierpnia 2012

Rozdział Kościoła od państwa

A skoro niedziela, to i temat kościelny - żeby nie było że dnia świętego nie święciłem. A niech będzie rozdział Kościoła od Państwa. Takie symboliczne zdjęcie. Kościół - jak najbardziej dosłowny na zdjęciu - w dodatku czarny (jak to się popularnie księży określa). A nad nim niebo - taki symbol Państwa, bo rządzący państwem hojnie rzucają niebiańskie obiecanki dla wyborców :-)

Nikon D200
Można też to zdjęcie zinterpretować jeszcze bardziej dramatycznie - jako rozdziału Kościoła od nieba, od boskości. Jako diabelski Kościół - bo czarny i sylwetkowy, plaski, i dwuwymiarowy. I niebo - wiadomo, że Boskie - nad Kościołem i daleko ponad nim. Także w sensie odległości moralnej, wykraczania poza kościelną (przyziemną) naukę - w tym przypadku symbolizowaną przez ujęcie z perspektywy żabiej. 

A tak prywatnie to jest stary kościół w Licheniu, sfotografowany moją pierwszą lustrzanką w czasie jednej z pierwszych wycieczek w te miejsce, które nieodmiennie jest dla mnie kopalnią zdjęć - zrobiłem ich tam już kilka tysięcy.

Brak komentarzy: