poniedziałek, 14 grudnia 2015

Generał J

Moje impresje dotyczące stanu wojennego zacznę od nawiązania do dwóch nieżyjących już jego architektów. Na początku generał Jaruzelski. Wielu z nas pamięta jego ciemne okulary (noszone z powodu choroby oczu) i skrót WRON, popularnie nazywany WRON-ą. A ja pamiętam mój szok, gdy zobaczyłem w Herbarzu Niesieckiego, że Jaruzelski pieczętował się herbem nomen omen Ślepowron. Postanowiłem więc dobrać w notce o generale symboliczne zdjęcie związane z wojskowością i "ślepotą". 

Nikon Coolpix 8400
Dziś oczywiście już inaczej widzimy stan wojenny. Wiele emocji opadło, wielu ówczesnych przeciwników stało się przyjaciółmi w nowej rzeczywistości. Dawne podziały na My i Oni już dawno straciły na aktualności. Zaczyna się wykształcać podział na ludzi w związku z ich poglądami politycznymi lub społecznymi, a nie historyczną przeszłością. I tak powinno być w każdym normalnym kraju ;-)

Brak komentarzy: