czwartek, 5 maja 2011

Zima z pięknym niebem

Rok temu w połowie marca był taki okres, że spadł obfity śnieg, a potem niebo było słoneczne. Wykorzystałem tą okazję i zrobiłem w lesie około 300 zdjęć pięknej, słonecznej zimy. Te zdjęcia dedykuję zaskoczonym niedawną majową pogodową anomalią ;-)

Nikon D700
Skoro zima znów na krótko uderzyła, to jest okazja napisać o zimowych ostatkach. Najładniejsze miałem rok temu, w połowie marca. Spadł wspaniały śnieg, pokrywając wszystkie gałązki na drzewach. Pogoda dopisała wyśmienicie, było piękne niebo i wspaniałe słońce. Oczywiście nie przepuściłem takiej okazji. Zapakowałem Nikona D700 - lepsze zdjęcia niż D90 - i wyruszyłem z plecakiem na profesjonalny spacer po lesie. Uchwycałem nie tylko pięknie oświetlone widoki, ale także detale oraz śnieg opadający z gałęzi pod wpływem lekkiego wiatru.

Profesjonalne przygotowanie to także odpoczynek w czasie robienie zdjęć. Herbata w termosie, batonik. Miło jest się wybrać na taką "marcówkę". Wykonałem około 300 zdjęć - wykonałbym może więcej gdyby pogoda się nie zaczęła psuć - niebo się zachmurzyło i zrobiło się bardziej szaro.

Czasem pogoda sypnie śniegiem i zaoferuje wspaniałe światło. Wtedy nie ma co zwlekać i trzeba działać szybko - jeśli oczywiście mamy taką możliwość :)

Brak komentarzy: